سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گروه فنی ومهندسی اکتیو

چرا محصولات الکترونیکی تولیدی داخل کشور،گران قیمت هستند ؟

 

Http://NetWizard.ir

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا در کشورما قطعات و محصولات الکترونیکی از قبیل سخت افزار یا مثلا تلفن همراهی که در دست دارید تولید نمی شود. بگذریم که تلویزیون های CRT  که قبلا تولید میشد. یا ال سی دی هایی که در منزل خود دارید و پشت قاب ساخت ایران نوشته شده است تماما مونتاژ است. اما مسئله ی اصلی این است که آیا واقعا ما نمی توانیم خودمان ابتدا به صورت تئوری یک محصول را طراحی و بعد به مرحله تولید برسانم؟ در نت ویزارد ما این مسئله را به زبان ساده بیان می کنیم که چرا تمامی محصولات چه الکترونیکی و غیره الکترونیکی ساخت کشور چین است. به عنوان مثال ما همان ال سی دی را توضیح می دهیم.

وقتی شرکت سامسونگ الکترونیکس تصمیم به تولید یک ال سی دی جدید می گیرد اولین نقطه ی شروع کار همان طراحی مدار مجتمع تلویزیون است. به نظر شما مهندسان کشور خودمان قادر به طراحی این مدار ها نیستند؟ پاسخ این سوال را هم در ادامه خواهیم داد. مسئله این نیست که ما قادر به طراحی این نوع مدار ها نیستم. بلکه ما در همه ی عرصه های تکنولوژی روز در دنیا دانشمندان و مهدنسانی داریم که مشغول به فعالیت هستند. از فناوری هسته ای تا صنعت  الکترونیک و مخابرات و همچنین دنیای نرم افزار و IT .در اینجا ما پاسخ میدهیم که نه تنها ما می توانیم این نوع مدارها را طراحی کنیم بلکه می توانیم به مرحله ی اجرا و تولید دربیاوریم و این را هم مدیون تحریم هاهستم. از بحث دور نمیشویم. اما مشکل اصلی ما همان بحث قیمت است. به فرض شما می خواهید یک کارخانه ی تولید تلویزیون های ال سی دی را در کشور افتتاح کنید. همچنین همه ی آیتم های طراحی تا تولید را هم در اختیار دارید. اما بعد از تولید نهایی شما به چند مشکل جدی برخواهید خورد که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد .

Http://NetWizard.ir

اولین مشکل انتخاب نام یک برند مناسب است. چون نام برند شما می تواند تاثیر بسیاری در بازار داشته باشد. همان طور که می دانید در کشور ما وقتی نام ال سی دی به زبان می آید ناخودآگاه به برند های سامسونگ ،ال جی و سونی فکر میکنید. هیچ گاه شما به دیگر محصولات داخل کشور فکر نکرده اید. چون به شدت بازار ایران تحت تاثیر این سه برند قرار گرفته است. سونی را به کیفیت محصولاتش میشناسید و ال جی یا سامسونگ را به قیمت مناسب. پس برای شما خیلی سخت است که بتوانید با این سه برند رقابت مارکتی بکنید.

دومین مشکل ، بازار یابی است. شما باید چنان بازار را با تبلیغات تحت تاثیر قرار دهید که مانند سه مارک ذکر شده در فوق در ذهن هرکسی نام محصول شما هک شود. که این هم بسیار سخت است و به صورتی غیر ممکن. مگر در دو صورت:

1- محصول تولیدی شما باید دارای یک چیز فوق العاده  و امکاناتی فراتر از یک تلویزیون ال جی باشید.

2- مهمترین مسئله این است، قیمت.

ابتدا گزینه ی اول را توضیح می دهیم:

تلویزیون تولیدی شما باید دارای کیفیت رقابتی با دیگر محصولات بازار را داشته باشد.همچنین باید امکاناتی بیشتر به طور مثال از یک ال سی دی سامسونگ را داشته باشد.یا حداقل در حد همان باشد.

ومهمترین گزینه ی رقابتی  شما: قیمت

از تمامی مراحل ذکر شده شما به بحث قیمت گذاری می رسیم. می خواهید چه قیمتی را روی محصول خود بگذارید که با وجود تمامی آیتم های یک ال سی دی با کیفیت و امکانات رقابتی توان این را داشته باشد که مشتری بین محصولات بازار بدون چون و چرا محصول شما را انتخاب کند .

Http://NetWizard.ir

به نظر شما چرا تمامی محصولات در کشور چین تولید میشوند؟ پاسخ آن این است :قیمت کارگر درچین از تمام کشور های دنیا ارزان تر است و این ارزانی قیمت به دلیل جمعیت زیاد است. کارگری که شما در کارخانه ی خود استخدام کرده اید حداقل حقوقی که در روز میگیرد 15 تا 20 هزار تومان است.درصورتی که در چین همان کارگر با ساعت کاری بیشتر روزی 5 هزار تومان حقوق میگیرد. پس شما اگر برای تولید یک تلویزین در داخل کشور از کارگرهای ایرانی استفاده میکنید باید در ماه 600 هزار تومان برای  هر کارگر پرداخت کنید. ولی کارگر چینی در ماه ملبغ 150 هزار توان را به عنوان حقوق دریافت میکند. پس دلیل اصلی این قیمت ارزان محصولات چینی که با برند های معروف در بازار وجود دارد این است.وهمین باعث میشود که ال سی دی دی تولیدی شما قیمت تمام شده اش برای خودتان بیشتر از قیمت یک تلویزیون دیگر در بازار باشد.و این است که فقط به مونتاژ برندهای شناخته شده ی بازار بسنده میکنیم و قیمت کارگر ایرانی را در گارانتی محصولات مونتاژ شده جبران میکنیم.پس تولید یک ال سی دی برای شما اصلا به صرفه نخواهد بود و جز ورشکستگی چیزی نصیبتان نخواهد شد.

این فقط در مورد تلویزیون های ال سی دی بود.دیگر محصولات به جای خو . نظر شما چیست؟ آیا همیشه داستان همین است؟


ارسال شده در توسط گروه فنی اکتیو